Zašto je psiholog savršen izbor za content writer-a?

Objavljeno:

Za uspešnog marketara ključno je znanje o ljudskom ponašanju, kako o tome kako se neko ponaša, tako i o tome zašto se neko ponaša na određeni način. Ako imamo znanja o ljudskom ponašanju, onda znamo i šta će navesti ljude da se ponašaju na poželjan način. Ne možemo stvoriti privlačan sadržaj ako nam je nepoznato šta je i zašto je privlačno ljudima.

Dakle, pitanje je jednostavno – ko poseduje ovakva znanja?

Sociolozi, antropolozi, filozofi… manje-više svi oni koji se bave ljudima. No, svi znamo da najdetaljnije i najtačnije znanje o ljudskom ponašanju poseduje psiholog. Psiholog se razlikuje od svih ranije navedenih stručnjaka pre svega po tome što odgovara na oba pitanja o ljudskom ponašanju – kako i zašto se neko ponaša na određeni način. On je u stanju ne samo da opiše pojave u vezi sa ljudima, već i da razume nesvesne pokretače, potrebe i razmišljanja koja stoje u pozadini nekih aktivnosti ili odluka. U stanju je da se „stavi u tuđe cipele”, da sagleda stvari iz perspektive drugačije od njegove.

Razumevanje ljudskog ponašanja nije veština svojstvena samo psiholozima. Postoje ljudi koji prirodno više empatišu ili tačnije analiziraju pojave, a izbor njihove profesije nije psihologija. Ipak, psiholog je i dalje bolje rešenje. Zašto?

Psiholog je naučnik. Uz veštinu razumevanja, poseduje i opsežno znanje utemeljeno na teorijama, činjenicama i podacima dobijenim istraživanjima. On ne donosi zaključke na osnovu ličnog osećaja, već oslanjajući se na proverenu metodologiju rada sa ljudima. Ljudskom ponašanju prilazi studiozno i, koliko je to moguće, objektivno.

I na samom kraju, važno je pomenuti i sposobnost pojednostavljivanja sadržaja. Psiholog je svestan da njegove sadržaje (izveštaje, reklame, tekstove…) neće čitati isključivo stručnjaci iz iste ili srodnih oblasti. I zato sadržaj približava čitaocu.

Vešt psiholog će biti u stanju da naučno istraži ljudsko ponašanje, objasni njegove uzroke i posledice i onda u skladu sa tim saznanjima stvori sadržaj koji će ciljna grupa razumeti. Biće fleksibilan, asertivan i po potrebi duhovit. Angažovaće um čitaoca na pravilan način i izazvati promene i ponašanja koja su, iz ugla klijenta, poželjna.

Ako je uz sve navedene veštine i znanja, prisutno i malo kreativnosti, imate savršenog content writer-a, zar ne?

Autor: Jelena Milošević
Komentari

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zašto je psiholog savršen izbor za content writer-a?