Blog

Kako izgleda proces donošenja odluka o kupovini iz perspektive kupaca – I deo

Donošenje odluke o kupovini jedan je od ključnih ciljeva prodaje. To je proces koji ima svoje pravilnosti i razumevanje tog procesa može vam pomoći da svoje marketinške kampanje planirate i sprovodite efektivnije.

Šta određuje ponašanje kupaca u online prodavnicama?

Imate prodavnicu u kraju koja radi sasvim lepo. Znate da ljudi danas često kupuju preko interneta, pa zašto onda i vaša prodavnica ne bi imala svoju online varijantu? I zaista, online prodaja ima brojne prednosti u odnosu na klasičnu, a isto tako – koliko stvari mogu biti komplikovane? Ako već znate šta treba da radite […]

Psihološki faktori koji utiču na potrošačko ponašanje

Ako želite kupce da uverite u to da će njihove potrebe najlakše biti zadovoljene upravo vašim proizvodima, onda je neophodno da znate koji faktori utiču na to kako će oni doživljavati vaš brend. Marketinške strategije počivaju na poznavanju načina na koji funkcioniše ljudska psiha; one koriste to znanje da pošalju svoju poruku na najefektniji način.

5 faza usvajanja novog proizvoda od strane kupaca

Između potencijalnog kupca i proizvoda, odnosno usluge posreduju, u najvećoj meri, psihološki faktori. Od momenta najave nekog proizvoda do pronalaženja najkraćeg puta do ciljne publike može da prođe dosta vremena, a uz to je ovaj proces u konstantnoj promeni. To je zato što se menjaju okolnosti u kojima se plasira proizvod, menja se način na […]

Kognitivna disonanca – psihološki fenomen na koji u marketingu morate računati

Iz perspektive kupca, svaka kupovina je rizik. Čak i kada kupujemo poznat, isproban i usvojen proizvod, postoji određena šansa da sa njim nešto neće biti kako treba. I zato uopšte nije iznenađujuće što ljudi često imaju mentalnu blokadu ka kupovini. Prosto, ona zahteva da za nešto damo novac, a da se nadamo da će to […]

Njeno kraljevsko visočanstvo: Ciljna grupa – II deo

U prethodnom tekstu započeli smo veoma važnu temu – definisanje ciljne grupe. Ovo je nužan i neophodan korak pri kreiranju svake kampanje. Definisanje ciljne grupe može da napravi razliku između uspešne i neuspešne kampanje i zato mu treba posvetiti posebnu pažnju, jer će od njega može zavisiti kompletan dalji tok kampanje. Nakon što smo ciljnu grupu definisali […]