Blog

Psihološki faktori koji utiču na potrošačko ponašanje

Ako želite kupce da uverite u to da će njihove potrebe najlakše biti zadovoljene upravo vašim proizvodima, onda je neophodno da znate koji faktori utiču na to kako će oni doživljavati vaš brend. Marketinške strategije počivaju na poznavanju načina na koji funkcioniše ljudska psiha; one koriste to znanje da pošalju svoju poruku na najefektniji način.

5 faza usvajanja novog proizvoda od strane kupaca

Između potencijalnog kupca i proizvoda, odnosno usluge posreduju, u najvećoj meri, psihološki faktori. Od momenta najave nekog proizvoda do pronalaženja najkraćeg puta do ciljne publike može da prođe dosta vremena, a uz to je ovaj proces u konstantnoj promeni. To je zato što se menjaju okolnosti u kojima se plasira proizvod, menja se način na […]

Kognitivna disonanca – psihološki fenomen na koji u marketingu morate računati

Iz perspektive kupca, svaka kupovina je rizik. Čak i kada kupujemo poznat, isproban i usvojen proizvod, postoji određena šansa da sa njim nešto neće biti kako treba. I zato uopšte nije iznenađujuće što ljudi često imaju mentalnu blokadu ka kupovini. Prosto, ona zahteva da za nešto damo novac, a da se nadamo da će to […]

Njeno kraljevsko visočanstvo: Ciljna grupa – II deo

U prethodnom tekstu započeli smo veoma važnu temu – definisanje ciljne grupe. Ovo je nužan i neophodan korak pri kreiranju svake kampanje. Definisanje ciljne grupe može da napravi razliku između uspešne i neuspešne kampanje i zato mu treba posvetiti posebnu pažnju, jer će od njega može zavisiti kompletan dalji tok kampanje. Nakon što smo ciljnu grupu definisali […]

Njeno kraljevsko visočanstvo: Ciljna grupa – I deo

Zamislite da ste napisali pismo. Nije to bilo kakvo pismo, već veoma lepo sastavljeno i veštim rečima uobličeno pismo. U njega ste uložili mnogo vremena i truda, i zadovoljni ste finalnim produktom. Došlo je vreme da pošaljete to pismo i tada shvatate da u stvari ne znate kome šaljete pismo. Nema osobe koja je primalac, […]

Načini na koje možete uticati na potrošačko ponašanje

Veza između marketinga i psihologije danas je dobro poznata. Ako znamo da pri odluci da nešto kupimo poseduju psihološki faktori, da li to onda znači da poznavanjem takvih faktora možemo povećati verovatnoću prodaje? Zapravo, znači. Evo nekoliko saveta o tome na koji način možete unaprediti svoje marketinške kampanje. 1. Emocije, a ne fakti U marketingu […]